tirsdag den 9. oktober 2007

Kaninus på tur jorden rundt

Puha, det må jeg nok lige sige var svært, især når det er et stykke tid siden jeg har siden med paint shop pro sidst.
nå, jeg vil lige prøve af beskrive hvad jeg gjorde, det er jo ikke nødvendigt I alle sammen river håret af jer selv nå jeg nu har gjort det.
1. Tag nogle billeder af den bamse eller hvad du nu vil bruge, husk fra forskellige vinkler.
2. Gå ind i Flickr og finde nogel billeder fra forskellige lande.
3. Lav dine bamse billeder mindre inden du henter dem ind i paint shop. Billede---> tilpas størrelse. Husk de skal være så små så de passe ind i de billeder du har fundet i flickr.
4. Hent et af dine bamsebilleder, det skal kopieres over på en transparent baggrund. Baggrunden skal herefter fjernes. (Denne gang brugte jeg free hand selection tool, som jeg synes er en del nemmere end bagground eraseren, zoom ind på billeder, før krydset på et område, så det hænger sammen, dobbeltklikke så det bliver stiplet og trykke på delete. Højreklik for at få det usynlige området væk igen osv. lidt af gangen).
5. Herefter hentede jeg et billede fra et fremmede land ind i paint shop og kopierede bamsen over på det som et nyt lag. ctrl C--->crtl L.
6. Gem billedet file--->export og jpeg-optimezer.
7. Gem også billedet i paint shop, hvis du nu vil lave det om.
8. Jeg brugte den samme bamse på et par af billederne inden jeg hentede en ny og startede fra 1.
Til sidst sendte jeg billederne til flickr og lavede et set, så de kan ses sammen.
Håber I kan bruge min beskrivelse, ellers kan I skype mig
Se hvad jeg lavede. Kaninus på tur jorden rundt

1 kommentar:

Diana sagde ...

Hej Michella,
vi, det er mig og min søn Julius har fulgt Kaninus jorden rundt. Julius var meget begejstret over de fine steder Kaninus har besøgt!
Især Pyramiderne og den Kinesiske mur. Du kan snart gå i forhandlinger med PSP, så kan de bruge dine vejledninger :-)
Mange hilsner Diana