mandag den 1. oktober 2007

Beskrivelse af øvelse nr 2

På opfordring af Lis, vil jeg beskrive hvordan jeg har lavet mine billeder, så det måske kan blive lidt nemmere for nogle af jer der ikke har lavet det endnu. Så here it goes:
Hent et billede på en usynlig baggrund.
1. lav billedet helt sort hvidt. Jeg brugte den gode beskrivelse der var på øvelse 2 arket.
2. Fjern alt det hvide. jeg zoomede meget ind på billeder, og brugte viskelæderet i værktøjslinjen til venstre. her er en underting der hedder background eraser. Hvis den fjerner mere end baggrunden, er det fordi der skal være mere baggrund i "cirklen". (Dette er det der tager længst tid)
3. Opret et nyt lag papir, med hvid baggrund, øverste venstre hjørne i værktøjslinjen
4. læg farve på. Jeg brugte spraydåsen.
5. Gem billede. I original størrelse(så du senere kan lave om på den hvis du ønsker).
6. komprimer dit billede i paint shop. file, export, J-peg optimizer. Jeg brugte wizard i nederste venste hjørne, da den laver gode billeder med få pixels og er nem at bruge.
Nu er det en uge siden jeg har lavet det, så det er ikke så detaljeret som det nok kunne være. Håber det kan hjælpe, ellers er i velkommen til at spørge:-) God fornøjelse.

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Du er bare SUPER!. jeg skriver fluks en jingle i Bb :)